FAQ

VÀlkommen till vÄr FAQ-sektion dÀr vi strÀvar efter att besvara de vanligaste frÄgorna frÄn vÄra kunder. Om du inte hittar svaret pÄ din frÄga nedan, Àr du vÀlkommen att kontakta oss direkt pÄ kontakt@posterix.se för personlig och professionell hjÀlp.

InnehÄll som kan döljas

ÅngerrĂ€tt/Retur

DÄ Posterix sÀljer kundanpassade produker sÄ gÀller inte 14-dagars generell svensk ÄngerrÀtt. DÀremot sÄ erbjuder vi kunden rÀtt att hÀva köpet förutsatt att kunden kontaktar oss innan bestÀllningen har bekrÀftats av Posterix.

Reklamation/Garanti

Du har 3 Ärs garanti pÄ varor köpta pÄ Hemsidan. ReklamationsrÀtten tÀcker varor som Àr felaktiga enligt gÀllande konsumentskyddslagstiftning. Om du fÄtt en skadad vara ska du kontakta Posterix sÄ snart som möjligt efter att felet upptÀckts.Vid reklamation av en vara av giltiga skÀl, sÄ som felaktig bestÀllning, skada genom transport eller trasig förpackning skall detta meddelas via mail till kontakt@posterix.se
Inkludera dÄ information och skÀl men Àven annan dokumentation, sÄ som bilder som bevisar skada, bruten förpackning, felaktig bestÀllning och annan defekt. Görs en giltig reklamation, Äterbetalas beloppet betalat av Posterix

Återbetalning

Återbetalningar sker via bank överföring efter att en förfrĂ„gan har godkĂ€nts. VĂ€nligen tillĂ„t högst 5 bankdagar passera innan ytterligare kommunikation sker.

Leverans

VÄr leveranstid Àr normalt 5-7 bankdagar frÄn att din bestÀllningsdatum. MÄlet Àr att produkterna skickas ut dagen efter du gjort din bestÀllning.VÀnligen notera att i sÀllsynta fall kan en fördröjning pÄ 1-2 dagar uppstÄ pÄ grund av högt tryck hos fraktbolaget eller att vi har ett högre antal inkomna order.

Posterix erbjuder fri frakt för köp över 399kr annars tillkommer en frakt avgift pÄ 69kr.Observera att Posterix debiterar 180kr för varor som kommer i retur pÄ grund av ej uthÀmtat paket. Detta för att tÀcka de dubbla frakterna samt plock och uppackning av varor.

Varför Àr min spÄrningslÀnk inte aktiv?

NÀr din bestÀllning har skickats frÄn lagret fÄr du din spÄrningslÀnk i din sÀndningsbekrÀftelse via mail. Observera att det kan ta 48 timmar frÄn det att du fick din sÀndningsbekrÀftelse innan spÄrningslÀnken Àr aktiv.

Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?

Vi accepterar olika betalningsmetoder för att göra det bekvÀmt för vÄra kunder. Du kan betala med kredit/bank kort, faktura, swish och andra tillgÀngliga alternativ.

Varför har jag inte fÄtt ett orderbekrÀftelse/sÀndningsbekrÀftelse?

Ibland kan gmail samt hotmail markera vÄra mejl som skrÀppost, vÀnligen kolla i din skrÀppost mapp ifall det har inkomit ett mejl dÀr istÀllet.Posterix jobbar pÄ att ÄtgÀrda detta problem.